Pôdohospodárska platobná agentúra oznamuje žiadateľom o poskytnutie nenávratného finančného príspevku z Operačného programu Rybné hospodárstvo SR 2007 - 2013, že dňa 15.6.2011 nadobudol účinnosť zákon č. 158/2011 Z. z. o podpore energeticky a environmentálne úsporných motorových vozidiel a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý okrem iného mení a dopĺňa aj zákon o verejnom obstarávaní.
Zmenou zákona dochádza k nasledovným zmenám:
A. Zmena definícia osoby podľa § 7
B. Zmeny v určovaní predpokladanej hodnoty zákazky u osôb spadajúcich pod § 7
Ad. A. Zmena definície osoby podľa § 7
Vo vzťahu k implementácii podpory poskytovanej z OPRH platí, že:
- žiadatelia, ktorí nie sú verejnými obstarávateľmi ani obstarávateľmi v zmysle zákona o verejnom obstarávaní, a ktorých nenávratný finančný príspevok (t. j. zdroj EÚ a zdroj ŠR) je vyšší ako 50% finančných prostriedkov na dodanie tovaru, na uskutočnenie stavebných prác a na poskytnutie služieb, sú povinní postupovať podľa zákona o verejnom obstarávaní s tým, že sa na nich vzťahujú ustanovenia o verejnom obstarávateľovi, ktorý im tento nenávratný finančný príspevok poskytol.
- žiadatelia, ktorí nie sú verejnými obstarávateľmi ani obstarávateľmi v zmysle zákona o verejnom obstarávaní a ktorých nenávratný finančný príspevok (t. j. zdroj EÚ a zdroj ŠR) je rovný alebo nižší ako 50% finančných prostriedkov na dodanie tovaru, na uskutočnenie stavebných prác a na poskytnutie služieb sú povinní postupovať podľa zákona o verejnom obstarávaní a použiť:
Ad. B. Zmeny v určovaní predpokladanej hodnoty zákazky
V porovnaní s právnou úpravou zákona o verejnom obstarávaní účinnou od 1.4.2011 dochádza k zmene v určení predpokladanej hodnoty zákazky, ktorá bola od 1.4.2011 do 14.6.2011 určovaná u osôb spadajúcich pod §7 ods.1 v závislosti od výšky takto poskytnutých finančných prostriedkov (t. j. v podmienkach OPRH v závislosti od súčtu zdrojov EÚ a ŠR). S účinnosťou od 15.6.2011 a v súvislosti so zmenou §7 zákona o verejnom obstarávaní sa predpokladaná hodnota zákazky vypočítava v závislosti od zákazky ako celku (t. j. vrátane vlastných zdrojov prijímateľa). Rozhodujúcim faktorom pri zvolení postupu zadávania zákazky je výška spolufinancovania danej zákazky zo strany verejného obstarávateľa (t. j. v závislosti od hranice 50%).