01.06.2021

Pôdohospodárska platobná agentúra v novom šate

Nové logo, nové označenie budovy a hlavne nový odbor komunikácie je symbolom otvorenosti Pôdohospodárskej platobnej agentúry.

PPA bojuje so zlou povesťou korupčnej agentúry. Kauza Dobytkár, stíhaný bývalý riaditeľ Kožuch, k tomu väznení Bödör, Kvietik – kauzy minulosti nesie agentúra stále na svojich pleciach.

Nové vedenie agentúry spustilo zásadnú reformu PPA, ktorá zahŕňa hlavne splnenie akreditačných kritérií, organizačnú zmenu, ale aj zmenu komunikácie agentúry smerom k novinárom, žiadateľom a verejnosti.

Generálny riaditeľ Jaroslav Jánoš preto od 1.marca zriadil tlačový odbor: „Cieľom zriadenia vlastného komunikačného oddelenia bolo otvoriť agentúru, stransparentniť procesy v nej, sprístupniť novinárom potrebné informácie a zrozumiteľne informovať odbornú a laickú verejnosť.“

Novú komunikáciu zveril do rúk dlhoročného reportéra Ladislava Ďurkoviča, ktorý pôsobil predtým v spravodajstve TV JOJ a v Reportéroch RTVS, je držiteľom Novinárskej ceny: „Takej výzve sa nedalo odolať – nastúpiť do štátnej inštitúcie, ktorá má imidž najskorumpovanejšej organizácie na Slovensku s cieľom zlepšiť jej meno - to je niečo pre mňa. Robil som pred dvoma rokmi reportáž o agromafii a nakrúcal som tu rozhovor s Kožuchom – PPA bola pre novinára nedobytná, uzavretá inštitúcia, s ktorou sa nedalo priamo komunikovať, nad všetkým držalo kontrolu ministerstvo. Mojou snahou nie je zmeniť imidž naoko, ale naozaj nastaviť procesy v agentúre tak, aby bola transparentnou, otvorenou inštitúciou, ktorá komunikuje pravdivo, proklientsky, zrozumiteľne – a to aj v prípade že pochybí, alebo zlyháva.“

Za tri mesiace agentúra prešla rebrandingom, logo PPA vynovil známy grafik a ilustrátor Ďuro Balogh.

Dovtedy šedivá a neoznačená budova agentúry má nové dôstojné označenie. Odbor komunikácie odpovedal na viac ako 120 dotazov novinárov, PPA zaznamenala viac ako 2000 mediálnych výstupov v televízii, tlači, rádiách a online médiách.